Popülasyonun belirli bir aralık içindeki bir yanıtı seçeceğine ne kadar güvenebileceğinizi gösteren yüzdedir. Örneğin, %95 güvenirlik seviyesi; sonuçların x ve y sayıları arasında olacağına %95 oranında güvenebileceğiniz anlamına gelir.
Hata payı:Anket sonuçlarınızın genel popülasyonun görüşlerini ne kadar yansıtmasını bekleyebileceğinizi gösteren yüzdedir. Hata payı ne kadar küçükse, belirli bir güvenirlik seviyesinde doğru yanıtı almaya o kadar yakınsınız demektir.
Popülasyon boyutu:Araştırma yapmaya çalıştığınız gruptaki insanların toplam sayısıdır. Türkiye'de rastgele bir örnek alıyorsanız, popülasyon boyutunuz yaklaşık 84 milyondur. Benzer şekilde, anketinizde bir anket yapıyorsanız, popülasyon boyutu çalışanların toplam sayısıdır.